" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

Ultima Thule - Fatherland


Lyrics

Took my first steps, and father held my hand,
Took my first steps, on my way to be a man!
Throughout this soil, with my first pair of shoes,
Throughout this soil, that I never want to loose!

My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!
My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!

Saw a face of an old dying man,
Learned to listen, to love my fatherland!
Life's a rumble, in sunshine, or in rain,
Whatever frozen, spring gives life again!

My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!
My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!

Flight of eagles, my freedom is to see,
Things I love, I want to render scenes!
Lakes that glitter, shores of peaceful sea,
This the legacy by fathers brought to me!

Έκανα τα πρώτα μου βήματα, και ο πατέρας κρατούσε το χέρι μου,
Έκανα τα πρώτα μου βήματα, στον δρόμου μου για να γίνω άντρας!
Σε όλη αυτή τη γη, με το πρώτο μου ζευγάρι παπούτσια,
Σε όλη αυτή τη γη, που ποτέ δεν θα θέλω να χάσω!

Η ζωή μου είναι εδώ, και εδώ θέλω να πεθάνω,
Αυτή είναι το μέρος, η πατρίδα μου!
Η ζωή μου είναι εδώ, και εδώ θέλω να πεθάνω,
Αυτή είναι το μέρος, η πατρίδα μου!

Είδα το πρόσωπο ενός γέρου να πεθαίνει,
Έμαθα να ακούω, να αγαπώ την πατρίδα μου!
Η ζωή είναι ένα βουητό, στο φως του ήλιου, ή στη βροχή,
Ό,τι παγώσει, η άνοιξη του δίνει ζωή και πάλι!

Στο πέταγμα των αετών, βλέπω την ελευθερία μου,
Πράγματα που αγαπώ, θέλω να αποδώσω σκηνές!
Λίμνες που ακτινοβολούν, ακτές γαλήνιας θάλασσας,
Αυτή είναι η κληρονομιά που οι πατέρες μου, μου άφησαν!

Εδώ το ίδιο τραγούδι στα σουηδικά.

Οι Ultima Thule (στα λατινικά σημαίνει η «Απώτατη Θούλη» ή η «έσχατη Θούλη») είναι ένα σουηδικό ροκ συγκρότημα. Το ύφος της μουσικής τους βασίζεται σε αυτό που αποκαλούν Vikingarock («Viking Rock»), ένα συνδυασμό λαϊκών μελωδιών και ροκ, με ανάμιξη Oi!, Street punk και Teddy Boy. Το ‘För Fäderneslandet’ είναι το πιο δημοφιλές άλμπουμ τους, το οποίο πούλησε πάνω από 100.000 αντίτυπα.


Απαντώντας στις κατηγορίες περί «ρατσισμού», το συγκρότημα έχει εκδώσει μια δήλωση στην ιστοσελίδα του, καθιστώντας σαφές ότι δεν θεωρούν τους εαυτούς τους «ρατσιστές», ούτε «νεο-ναζί». Λένε:

«Αυτή η χώρα πρέπει να αναρωτηθεί για την ψυχική της υγεία, όταν πατριωτικά τραγούδια για τη Σουηδία, όταν κείμενα από τα βιβλία της ιστορίας μας, θεωρούνται ότι ισοδυναμούν με τον ρατσισμό. [...] Ζούμε σε έναν όλο και πιο συρρικνωμένο και παγκοσμιοποιημένο κόσμο και είναι σημαντικό για τους ανθρώπους να γνωρίζουν τις ρίζες τους και να αισθάνονται εθνική υπερηφάνεια. Εάν εμείς οι Σουηδοί δεν μπορούμε να δείξουμε την εκτίμησή μας και την υπερηφάνειά μας για τη χώρα μας, χωρίς να χαρακτηριζόμαστε ρατσιστές, είναι πολύ δύσκολο να δείξουμε σεβασμό στους άλλους για τα δικά τους ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Έχουμε το δικαίωμα να είμαστε υπερήφανοι για τη χώρα μας και δεν ανεχόμαστε σκοτεινά δημοσιεύματα που συνδέoyn τη μουσική μας με το ρατσισμό και τον ναζισμό».
Ένα classic των Ultima Thule είναι αυτό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου