" ...μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι..." Σωκράτης

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

“They Live” ("Ζουν Ανάμεσά μας") – Η ανατριχιαστικά ‘προφητική’ ταινία - ( βίντεο ολόκληρη η ταινία με ελλ. υποτίτλους)



 - Επετειακό αφιέρωμα (+ video) από τον ΚΟΚΚΙΝΟ ΟΥΡΑΝΟ
(πρώτη δημοσίευση Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012)


“There ain’t no countries anymore....They own everything. The whole goddamn planet!”

Πριν από 24 χρόνια, στις 4 Νοεμβρίου του 1988, έκανε στις ΗΠΑ, την πρώτη επίσημη προβολή της η θρυλική ταινία They Live (‘Ζουν Ανάμεσά μας’ ο ελληνικός τίτλος) του John Carpenter. Θυμάμαι να την βλέπω μετά τα μεσάνυχτα, σε μία παλιά ασπρόμαυρη τιβί στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Μου έκλεψε την καρδιά, χωρίς να μπορώ να καταλάβω πλήρως το νόημά της και να αποκρυπτογραφήσω όλα της τα μηνύματα. Μια ταινία - must για όποιον υποπτεύεται ότι το «παιχνίδι είναι στημένο». Καμία άλλη κινηματογραφική ταινία, κατά τη γνώμη μου, δεν υπήρξε ποτέ τόσο «προφητική», τόσο αλληγορική, τόσο αποκαλυπτική και τόσο «προχωρημένη» για τον καιρό της. Μια ταινία με πολύ δυνατά μηνύματα για όποιον έχει… «αυτιά να ακούσει» και «μάτια να δει» και όλα αυτά καλυμμένα κάτω από την ιδέα ότι απλώς παρακολουθείς μία ταινία επιστημονικής φαντασίας-τρόμου με στοιχεία δράσης και μαύρης κωμωδίας.

Τη εποχή μάλιστα, που κυκλοφόρησε το ‘They Live’ - που θεωρήθηκε από πολλούς μια b-movie (μη δημοφιλής, χαμηλού budget ταινία) - συνάντησε ανάμικτες αντιδράσεις από κριτικούς και κοινό, που την θεώρησαν μάλλον, σαν άλλη μία ταινία στην ατελείωτη λίστα ταινιών με επιδρομές εξωγήινων στη Γη. Ανάλογα δε με το πολιτικό ιδεολογικό πρίσμα άλλος θεωρεί ότι πρόκειται για μια καταγγελία «της απληστίας και του καταναλωτισμού του σύγχρονου ανθρώπου» και άλλος βλέπει την «αδιάκοπη πάλη των τάξεων στις καπιταλιστικές χώρες»!



Αλλά η ταινία έχει να πει πολλά περισσότερα από όλα αυτά.
 
Σε μια οικονομικά εξαθλιωμένη Αμερική, η ταινία ακολουθεί ένα ανώνυμο περιπλανώμενο λευκό γυμνασμένο τύπο που αναφέρεται ως "Nada", ο οποίος μέσα από κάποια ειδικά γυαλιά ηλίου, ανακαλύπτει ότι η άρχουσα τάξη της ελίτ των πλουσίων ανήκουν σε μία φυλή εξωγήινων, οι οποίοι, με ύπουλες μεθόδους, καθοδηγούν την ανθρωπότητα μέσω ενός σήματος που εκπέμπει από ένα τηλεοπτικό κανάλι και αποκρύπτουν την απαίσια εμφάνισή τους με την μετάδοση υποσυνείδητων μηνυμάτων μέσα από τα media, που καθιστούν τους ανθρώπους άβουλα όντα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μόνη δύναμη που μοιάζει να αντιστέκεται και επιχειρεί να αφυπνίσει την κοιμισμένη ανθρωπότητα είναι μία μικρή αντιστασιακή ομάδα απλών ανθρώπων, προφανώς, χριστιανών, που έχει την βάση της σε μία μικρή και φαινομενικά «αθώα» εκκλησία. Εκεί μέσα κατασκευάζουν τα «γυαλιά της αλήθειας» και από εκεί μεταδίδουν τα αφυπνιστικά μηνύματά τους. Οι επικίνδυνοι αυτοί για το κράτος «αντικαθεστωτικοί», έχουν, φυσικά, από την αρχή μπει στο στόχαστρο των δυνάμεων καταστολής, οι οποίες πριν διεξάγουν την βίαιη επιχείρηση εξάρθρωσής τους και εξόντωσής τους, έχουν δείξει τις προθέσεις τους, όταν στην αρχή της ταινίας συλλαμβάνουν έναν μαύρο τυφλό ιεροκήρυκα (που ανήκει στην ομάδα), σε μια επίδειξη ωμού αστυνομικού κράτους και φίμωσης της ελευθερίας του λόγου. Ο τυφλός αυτός μαύρος street preacher που προσπαθεί να αφυπνίσει και να ξεσηκώσει τον υπόλοιπο κόσμο που κοιμάται, σε κάποια στιγμή λέει χαρακτηριστικά : This world may have blinded me, but the Lord has let me see («Αυτός ο κόσμος μπορεί να με τύφλωσε, αλλά ο Κύριος με έκανε να δω»).


Ο θεωρούμενος ως «μετρ του τρόμου» Carpenter, (γεννήθηκε το 1948) είναι γνωστός για ταινίες τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, κυρίως από την δεκαετία του ‘70 και ’80), όπως : ‘Halloween’/’Η Νύχτα με τις Μάσκες’ (1978), ‘Η Ομίχλη’ (1980), ‘Απόδραση από τη Νέα Υόρκη’ (1981), ‘The Thing’ (1982), ‘Starman’ (1984) κ.α..



Η ιδέα για το ‘They Live’ προήλθε στον Carpenter (που χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο "Frank Armitage"), από δύο πηγές: μια μικρή ιστορία που ονομάζεται "Eight O'Clock in the Morning" του Ray Nelson, που αρχικά δημοσιεύτηκε στο περιοδικό επιστημονικής φαντασίας ‘The Magazine of Fantasy and Science Fiction’ στη δεκαετία του 1960 και μια ιστορία που ονομάζεται "Nada" από το κόμικ ‘Alien Encounters’. Ο John Carpenter περιγράφει την ιστορία του Νέλσον ως «... ένα είδος της ιστορίας D.O.A. (‘νεκρός ή ζωντανός’), στην οποία ένας άνθρωπος βρίσκεται σε έκσταση από έναν κρατικό υπνωτιστή. Όταν ξυπνάει, συνειδητοποιεί ότι ολόκληρη η ανθρώπινη φυλή έχει υπνωτιστεί και ότι εξωγήινα πλάσματα ελέγχουν την ανθρωπότητα. Έχει διορία μόνο μέχρι τις οκτώ το πρωί για να λύσει το πρόβλημα».



Λέει επίσης ο Carpenter : «Παρακολουθώντας τηλεόραση συνειδητοποίησα γρήγορα ότι όλα όσα βλέπουμε έχουν σχεδιαστεί για να μας πουλήσουν κάτι ... Είναι όλα για την επιθυμία μας να αγοράσουν κάτι. Το μόνο πράγμα που θέλουν να κάνουν είναι να πάρουν τα χρήματά μας».



Για τον ρόλο του Nada, ο Carpenter επέλεξε τον Καναδό επαγγελματία παλαιστή του wrestling, Roddy Piper (γεννήθηκε το 1954). O Carpenter εξήγησε αυτή την επιλογή ως εξής : "Σε αντίθεση με τους περισσότερους ηθοποιούς του Χόλιγουντ, ο Roddy έχει την ζωή γραμμένη πάνω του» Ο  Carpenter ήταν εντυπωσιασμένος με τον μαύρο ηθοποιό Keith David στην ταινία ‘The Thing’ και έγραψε το ρόλο του ‘Frank’, του φίλου και συνεργάτη του Nada, ειδικά για τον μαύρο ηθοποιό.



Η ταινία γυρίστηκε σε οκτώ εβδομάδες, κυρίως στην περιοχή του Λος Άντζελες και είχε έναν προϋπολογισμό ελαφρώς μεγαλύτερο από 3.000.000 δολάρια. 



Ένα από τα highlights της ταινίας είναι η διάρκειας περίπου, έξι λεπτών πάλη μεταξύ του Piper και του David που θεωρείται η μεγαλύτερη χρονικά κινηματογραφική πάλη.

 
- Ας ρίξουμε τώρα, μια πιο διεισδυτική ματιά στην σημαντική αυτή ταινία. Η ανάλυση που ακολουθεί είναι ένας συνδυασμός σχετικού άρθρου της ενδιαφέρουσας ιστοσελίδας Vigilant Citizen και παρεμβάσεων - σχολίων του ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ:



Το ‘They Live’είναι μια ταινία επιστημονικής φαντασίας της δεκαετία του ογδόντα που έχει εξωγήινους, ένα παλαιστή του WWF και ένα σωρό γυαλιά ηλίου. Γιατί να μην σας αρέσει; Ενώ, με την πρώτη ματιά, η ταινία φαίνεται να είναι μια ανοησία, το ‘They Live’ στην πραγματικότητα έχει ένα ισχυρό μήνυμα για την ελίτ και τη χρήση των μέσων μαζικής ενημέρωσης για τον έλεγχο των μαζών. Υπάρχει μια ανώτερη τάξη, αυτή των φρικιαστικών εξωγήινων, που έχει καταφέρει να μην αναγνωρίζεται από τους ανθρώπους, έχει κοιμίσει όλη την ανθρωπότητα, έχει εξαθλιώσει την μεσαία τάξη, έχει χρησιμοποιήσει την τηλεόραση και τις διαφημίσεις για να καθοδηγεί τις μάζες στο να καταναλώνουν, να βλέπουν τηλεόραση  και να μην σκέπτονται, έχει μυστικές ‘υπόγειες’ συναντήσεις και έχει οδηγήσει διεθνώς τα πράγματα στην κατάργηση των κρατών και στην παγκόσμια δια-κυβέρνηση. Είναι λογικό στο πρόσωπο αυτής της τάξης των εξωγήινων, άλλοι να βλέπουν την διεθνή ελίτ, άλλοι τους Illuminati, άλλοι τους Μασόνους, άλλοι το καρτέλ των τραπεζών, άλλοι τους καπιταλιστές, άλλοι την Λέσχη Bilderberg και γενικά τις λέσχες των παγκοσμιοποιητών, άλλοι τους Σιωνιστές, άλλοι τον Αντίχριστο και τα όργανά του και ίσως άλλοι τους….ερπετόμορφους.



Η ταινία είναι ένας περίεργος συνδυασμός ενός ξακάθαρου μηνύματος, αρκετή δράση, δυνατή κριτική για την κοινωνία με ειδικά εφέ Β-movies της δεκαετία του ‘50, και συναρπαστική σάτιρα. Μπορεί κάποιος να βιαστεί να πει «Πω, πω, τι κακή ταινία!» και αμέσως μετά ο ίδιος να πει «Πω, πω, τι ιδιοφυΐα!».

Βασισμένη στο ‘Eight O’Clock’ του Ray Nelson, η ταινία είναι μία από εκείνες τις σπάνιες ανατρεπτικές ιστορίες που αναγκάζει τους θεατές να αμφισβητήσουν τον κόσμο τους και τον περίγυρό τους. Διότι, παρά το γεγονός ότι η ταινία αφορά κακάσχημους μοχθηρούς εξωγήινους, προσφέρει αρκετές αλήθειες στους θεατές. Στην πραγματικότητα, κοιτώντας βαθύτερα μέσα στο σενάριο αυτής της ταινίας «επιστημονικής φαντασίας», θα μπορούσε κανείς να συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει ίσως περισσότερο "επιστήμη" (αλήθεια) παρά "φαντασία" ... ειδικά όταν κάποιος έχει τα "γυαλιά του ηλίου που δείχνουν την αλήθεια ".



Ο ήρωας της ταινίας, ο παλαιστής του WWF, Rowdy Roddy Pipper, είναι περιπλανώμενος που προφανώς είναι ανώνυμος. Στη σύντομη ιστορία και στα credits της ταινίας, αναφέρεται ως Nada, που σημαίνει «τίποτα» στα ισπανικά. Αν και αυτός ανώνυμος «τίποτα» είναι απένταρος και άστεγος, καταφέρνει να αποκαλύψει τη κρυφή συνομωσία των εξωγήινων για το κόσμο. Πώς το κατάφερε; Με το μόνο πράγμα που θα χρειαστείτε ποτέ: την αλήθεια. Ω, και επίσης τα όπλα. Χρησιμοποίησε πολλά όπλα. Παρά το γεγονός ότι ο Νάντα στάθηκε αρκετές φορές μπροστά στον πειρασμό να κλείσει το στόμα του με αντάλλαγμα μια «γενναιόδωρη αποζημίωση», εκείνος κράτησε την ακεραιότητά του και ποτέ δεν συμφώνησε να ξεπουληθεί στους εξωγήινους. Είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση. Σε αυτόν ανήκει η κορυφαία φράση (που έμεινε στην ιστορία του κινηματογράφου) : "I'm here to kick ass and chew bubble gum ... and I'm all out of bubble gum".



- Το story -

Από το ξεκίνημα της ταινίας που βλέπουμε τον Νάντα περπατάει στο Λος Άντζελες με το σακίδιο του, υπό τους ήχους της επιβλητικής μουσικής, η ταινία σε προετοιμάζει ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ. Στον τοίχο του σιδηροδρομικού σταθμού κάποιος έχει γράψει το σύνθημα “They Live”. Ενώ ο Nada μοιάζει να είναι ένας χαρούμενος τύπος, η πόλη δεν είναι χαρούμενη πολύ περισσότερο εκείνη η μεσόκοπη υπάλληλος με τα ξινισμένα μούτρα που είναι στην υπηρεσία εύρεσης εργασίας. Υπάρχει γενικότερα μια αίσθηση επικείμενης καταστροφής στον αέρα: Η φτώχεια μοιάζει να έχει κυριαρχήσει, παραγκουπόλεις με άστεγους και άνεργους έχουν απλωθεί μπροστά από τους ουρανοξύστες, ελικόπτερα πετούν γύρω από την πόλη δίνοντας την αίσθηση ενός αστυνομικού κράτους και ιεροκήρυκες μιλούν για τα «άψυχα όντα που κυβερνούν τον κόσμο».



"Το δηλητήριο των φιδιών είναι υπό τα χείλη αυτών. Τα στόματά τους είναι γεμάτα από πίκρα και κατάρες. Και στα μονοπάτια τους, δεν υπάρχει παρά καταστροφή και δυστυχία. Και ο φόβος του Θεού δεν είναι μπροστά στα μάτια τους! * Έχουν κλέψει τις καρδιές και τα μυαλά των ηγετών μας. Έχουν στρατολογήσει τους πλούσιους και τους ισχυρούς, και μας τύφλωσαν από το να δούμε την αλήθεια! Και το ανθρώπινο πνεύμα μας είναι κατεστραμμένο. Γιατί λατρεύουμε την απληστία; Διότι χωρίς να τους βλέπουμε, τρέφονται από μας, κάθονται πάνω μας από γέννησή μας μέχρι το θάνατό μας, είναι οι ιδιοκτήτες μας. Οι ιδιοκτήτες μας - μας έχουν δικούς τους, μας ελέγχουν. Είναι οι κύριοί μας. Ξυπνήστε! Είναι για σας, είναι τριγύρω σας"....!.

(* Εμπνευσμένο προφανώς, από το Ρωμαίους 3:14 -18 «Φαρμάκιον ασπίδων είναι υπό τα χείλη αυτών· των οποίων το στόμα γέμει κατάρας και πικρίας· οι πόδες αυτών είναι ταχείς εις το να χύσωσιν αίμα· ερήμωσις και ταλαιπωρία εν ταις οδοίς αυτών και οδόν ειρήνης δεν εγνώρισαν. Δεν είναι φόβος Θεού έμπροσθεν των οφθαλμών αυτών»).



Καθώς ο Νάντα περπατάει άσκοπα σε όλη την πόλη, βλέπουμε ανθρώπους να κοιτάζουν σαν υπνωτισμένοι τις τηλεοπτικές οθόνες, απορροφώντας τα ανούσια μηνύματά της. Όταν ο Νάντα πηγαίνει να μείνει σε ένα καταυλισμό αστέγων και εκεί οι άνθρωποι παρακολουθούν απαθείς ό,τι τους σερβίρει η τηλεόραση... μέχρι που το ανούσιο πρόγραμμα διακόπτεται από κάποια οργάνωση που μπορεί και παρεμβαίνει στην συχνότητα και ένας μουσάτος με γυαλιά εμφανίζεται στην οθόνη, που προσπαθεί με τον λόγο του να αφυπνίσει τον κόσμο μεταδίδοντας μηνύματα ανατρεπτικά για τους κρυφούς κυβερνήτες του κόσμου.



Μαζί του είναι ο Frank Armitage, ο μαύρος που γνώρισε σε μια οικοδομή, και ο οποίος μοιάζει με τον άνθρωπο που θέλει να ζήσει «ήσυχα», χωρίς να πολυκουράζει το μυαλό του.



"Τα ερεθίσματα είναι κατευθυνόμενα. Ζούμε σε μια τεχνητή κατάσταση της συνείδησης, που μοιάζει με τον ύπνο. (...) Οι φτωχοί και οι αδικημένοι αυξάνονται. Η φυλετική δικαιοσύνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι ανύπαρκτα. Έχουν δημιουργήσει μια κατασταλτική κοινωνία, και είμαστε ακούσιοι συνένοχοι τους. Η πρόθεσή τους είναι να κυβερνήσουν τους πάντες εκμηδενίζοντας τη συνείδηση. Έχουμε εφησυχαστεί μέσα σε μια έκσταση. Μας έχουν κάνει αδιάφορους για τους εαυτούς μας και τους άλλους. Είμαστε συγκεντρωμένοι μόνο στο δικό μας κέρδος. Παρακαλώ καταλάβετε. Είναι ασφαλείς για όσο διάστημα δεν τους ανακαλύπτουν. Αυτό αποτελεί την κύρια μέθοδο για την επιβίωση τους. Μας κρατάνε κοιμισμένους, μας κρατούν εγωιστές, μας κρατούν ναρκωμένους".



Οι άνθρωποι που βλέπουν αυτό το πειρατικό πρόγραμμα νιώθουν ένα τεράστιο πονοκέφαλο – δείγμα ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να υποφέρουν την αλήθεια και τους φαίνεται κουραστική και ενοχλητική. Ένας τέτοιος θεατής αλλάζει το κανάλι βρίζοντας τον μουσάτο σε στυλ : «Δεν μας …..». Έτσι και σήμερα, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να ακούσουν για τέτοια πράγματα. Αυτά είναι συνομωσιολογίες ... που τους αποσπούν από την ωραία (;) τους ζωή και την ωραία τους τιβι…



Ο Nada συνειδητοποιεί ότι ο μαύρος τυφλός κήρυκας που είδε στον δρόμο και ο άνθρωπος στην τηλεόραση έχουν σχέση μέσω μιας μικρής τοπικής εκκλησίας. Τον τρώει η περιέργεια και καταφέρνει να  γλιστρήσει μέσα στην εκκλησία και να ανακαλύψει ότι είναι στην πραγματικότητα η έδρα μιας υπόγειας οργάνωσης.



Θεωρώ ότι εδώ υπάρχει ένα σημαντικό μήνυμα που περνάει η ταινία, (άθελα ή ηθελημένα, κανείς δεν ξέρει, ο Carpenter πάντως, έχει δηλώσει ότι είναι άθεος, σεβόμενος όμως τους ανθρώπους που πιστεύουν και χωρίς να θεωρεί ότι ο ίδιος «έχει απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα»), ότι η προσπάθεια αφύπνισης του κόσμου έχει ως βάση την εκκλησία. Η οποία στην ταινία, δεν είναι καμία μεγάλη και «επίσημη», αλλά μάλλον μια μικρή, φτωχή και ‘ανυπότακτη’, που οι άνθρωποί της, αν και καθημερινοί και φτωχοί άνθρωποι, είναι οι μόνοι που «βλέπουν» γιατί διαθέτουν, όπως θα ανακαλύψει αργότερα ο Nada, τα «γυαλιά που δείχνουν την αλήθεια»! (Αλληγορία για το ότι η Εκκλησία ονομάζεται «στύλος και εδραίωμα της αλήθειας», Α’ Τιμ. 3: 15;). Τα «ειδικά» αυτά γυαλιά οι άνθρωποι της εκκλησίας, προτίθενται να τα μοιράσουν στον κόσμο, για να μπορέσει και εκείνος να «δει». Αλλά δεν θα προλάβουν γιατί οι δυνάμεις του κράτους (με την βοήθεια προδότη όπως φαίνεται στη συνέχεια) θα ανακαλύψουν την επικίνδυνη «αντιεξουσιαστική» εκκλησία.


Σε έναν τοίχο στο εσωτερικό της εκκλησίας είναι γραμμένο με μαύρη μπογιά "They Live We Sleep", δηλ. «Αυτοί Ζουν, Εμείς Κοιμόμαστε», μια φράση που περιγράφει τη θεμελιώδη διαφορά μεταξύ της ελίτ και των μαζών. Αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία γνωρίζουν την αλήθεια για τον κόσμο και έχουν τα μέσα και τη δύναμη να "ζουν πραγματικά ". Το υπόλοιπο του πληθυσμού είναι ναρκωμένο, και χειραγωγείται όπως τα ζόμπι, προκειμένου να είναι εύκολα διαχειρίσιμο από τους επικυρίαρχους. Η άγνοια των μαζών  ισούται με μια κατάσταση ατελείωτου ύπνου.



Η Nada μαθαίνει ότι η αντάρτικη οργάνωση προσπαθεί να προσλάβει ανθρώπους για να καταρρίψει τους κυβερνήτες. Ωστόσο, λίγες μέρες αργότερα, ο Νάντα ανακαλύπτει τι συμβαίνει σε εκείνους που συνωμοτούν εναντίον όσων βρίσκονται στην εξουσία.



Ελικόπτερα, μπουλντόζες και επιδρομή πάνοπλων αστυνομικών δυνάμεων καταστολής αναλαμβάνουν δράση αστραπιαία (αποδείχτηκε αργότερα ότι υπήρχε προδότης – όργανο του συστήματος) και ο τόπος γίνεται «κόλαση», αφού οι δυνάμεις καταστολής καταστρέφουν τα πάντα και χτυπάνε βίαια και συλλαμβάνουν τα μέλη της οργάνωσης. Έτσι αντιμετωπίζει η ελίτ όσους έχουν αντίθετες απόψεις και δεν θέλουν να μείνουν κοιμισμένοι.



Αφού παρακολουθεί τη βίαιη αστυνομική επιδρομή, ο Νάντα αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά στην Αμερική. Ο ανέμελος τύπος ο οποίος πίστευε ότι το παν είναι να εργάζεσαι σκληρά και σύμφωνα με τους κανόνες, αρχίζει να πιστεύει ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ.



Αποφασισμένος να μάθει περισσότερα ο Νάντα μπαίνει εκ νέου στην εκκλησία και βρίσκει μερικά ενδιαφέροντα πράγματα. Η αστυνομία έχει βάψει τον τοίχο με το σύνθημα "They Live We Sleep". Προφανώς, "αυτοί" δεν θέλουν αυτό το μήνυμα να γίνει γνωστό.



Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ο Νάντα ανακαλύπτει ένα κουτί γεμάτο γυαλιά ηλίου που επιτρέπουν σε αυτόν που τα φοράει να δει τον κόσμο όπως είναι.



- Βλέποντας την Αλήθεια -


Στην αρχή ο Νάντα θεωρεί ότι τα γυαλιά είναι άχρηστα, συνηθισμένα γυαλιά, αλλά σύντομα θα ανακαλύψει ότι του δείχνουν την αλήθεια. Όταν Nada βάζει για πρώτη φορά τα γυαλιά ηλίου, η εμπειρία είναι σοκαριστική.


Όταν φοράει τα γυαλιά ηλίου, ο Νάντα βλέπει τα μηνύματα στις διαφημίσεις και στα περιοδικά να έχουν ένα άλλο μήνυμα. Βλέπει μόνο τον πυρήνα του μηνύματός τους και το μόνο λόγο για τον οποίο υπάρχουν.



Όποιο περιοδικό και να ανοίξει, βλέπει τα ίδια υποσυνείδητα μηνύματα, που λένε πολλά για την πραγματική λειτουργία των περιοδικών για τους "celebrity" και τη "μόδα". Παρά το γεγονός ότι είναι όλοι διαφορετικά, όλα τελικά εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό: να ενισχύσει τα μηνύματα που θέλει να περάσει η ελίτ στις μάζες.


«Κατανάλωνε», «Κομίσου», «Υποτάξου», «Το χρήμα είναι ο θεός σου», «Βλέπε τηλεόραση», «Μην αμφισβητείς την Εξουσία». Εδώ υπάρχει και ένα - κατά τη γνώμη μου - άστοχο, το «Παντρευτείτε και αναπαραχθείτε», καθώς η ελίτ και κατά του γάμου είναι (όχι όμως των ομοφυλόφιλων!)  και κατά της αναπαραγωγής, καθώς κύριος στόχος της είναι η διάλυση της οικογένειας και η μείωση του πληθυσμού.



Η πιο σοκαριστική όμως ανακάλυψη του Νάντα αφορά τους ανθρώπους γύρω του.



Μερικοί άνθρωποι δεν είναι άνθρωποι! Είναι από μια άλλη φυλή που έχει διεισδύσει στην κοινωνία.



Ο Nada συνειδητοποιεί ότι είναι παντού και ότι κατέχουν θέσεις εξουσίας, όπως εκείνος ο πολιτικός που εμφανίζεται στην τηλεόραση και δίνει ένα τυπικό «ξύλινο» "πολιτικό" λόγο (γενικόλογα και δήθεν ελπιδοφόρα λόγια).



Μετά την ανακάλυψη της αλήθειας, ο Νάντα αρχίζει και τσαντίζεται. Και τσαντίζεται πολύ. Πώς θα αντιδράσει σε αυτήν την κατάσταση; Δεν έμεινε απαθής. Δεν είπε να κοιτάξω το τομάρι μου. Δεν πήγε στο σπίτι του να γράψει κανά ποίημα… Όχι, άρπαξε ένα όπλο και άρχισε να πυροβολεί εξωγήινους!



Όταν οι εξωγήινοι συνειδητοποιούν ότι ο Νάντα μπορεί να τους δει, ειδοποιούν αμέσως τις αρχές  λέγοντας: "Έχω έναν που μπορεί να δει!". Το να είσαι σε θέση να «βλέπεις» προφανώς είναι κάτι που δεν αρέσει στους εξωγήινους - δεν τους αρέσει να εκτεθούν. Ο Nada γρήγορα γίνεται ένας κοινωνικός παρίας και ένας επικίνδυνος «τρομοκράτης» και οι εξωγήινοι τον αρχίζουν στο κυνήγι. Την κατάσταση αυτή, ο Νάντα την αντιμετωπίζει λέγοντας την ατάκα: “I don’t like this ooooooooone bit”.


Πολλοί εξωγήινοι αποτελούν μέρος της αστυνομικής δύναμης που ως μόνο σκοπό έχει να εξασφαλίσει ότι η κυριαρχία των εξωγήινων δεν θα διαταραχθεί. Οι περισσότεροι αστυνομικοί είναι όμως κανονικοί άνθρωποι και απλώς ακολουθούν τις διαταγές, διότι αυτή είναι η δουλειά τους ... Ο Νάντα αυτούς τους αφήνει να ζήσουν.



Ο Nada και ο καθένας στην πόλη βρίσκονται υπό συνεχή παρακολούθηση από ιπτάμενες κάμερες παρακολούθησης που μοιάζουν με τα σημερινά μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη (drones).

Οι ιπτάμενες κάμερες παρακολούθησης θεωρήθηκαν επιστημονική φαντασία το 1988. Είναι η σημερινή πραγματικότητα.


Εδώ ένα πραγματικό, σύγχρονο μη επανδρωμένο drone με κάμερα.



Ο Nada προσπαθώντας να ξεφύγει από τον αστυνομικό κλοιό, αναγκάζει μια γυναίκα, την Holly Thomspon, να τον πάει στο σπίτι της με το αυτοκίνητο. Στην συνέχεια εκείνη, σε μια στιγμή που ο Νάντα δεν πρόσεχε καταφέρνει να τον χτυπήσει και να τον πετάξει βίαια από το παράθυρο. 
Πριν από αυτό όμως, είναι χαρακτηριστική όσο και «προφητική» η σκηνή που δείχνει ένα «καθωσπρέπει» ζευγάρι «παντρεμένων» (!) ομοφυλόφιλων, γειτόνων της Holly, να την κοιτούν με κουτσομπλίστικη διάθεση, όσο και περιφρόνηση που έφερε έναν άντρα στο σπίτι της! Τα στερεότυπα της αμερικάνικης κοινωνίας σε πλήρη αντιστροφή. 



- Ψάχνοντας για ανθρώπους που ξέρουν την αλήθεια -


Όταν μαθαίνει τη συγκλονιστική αλήθεια για τον κόσμο, ο Νάντα αισθάνεται την ανάγκη να μοιραστεί αυτές τις ζωτικής σημασίας πληροφορίες με τον φίλο του Frank Armitage. Ο Nada όμως γρήγορα συνειδητοποιεί ότι μερικοί άνθρωποι δεν θέλουν να ακούσουν για την αλήθεια. Όταν ο Nada ζητά από τον Φρανκ να βάλει τα γυαλιά ηλίου του, για να δει αυτά που κι εκείνος βλέπει, ο Φρανκ (που τον θεωρεί καταζητούμενο από την αστυνομία) αρνείται σταθερά και τον λέει “crazy motha…r. Ο Nada απαντά με μια άλλη κλασική ατάκα «Ή θα βάλεις αυτά τα γυαλιά ηλίου ή θα αρχίσεις να τρως τον σκουπιδοτενεκέ».



Στη συνέχεια ακολουθεί η μεγαλύτερη σκηνή πάλης του κινηματογράφου (έξι περίπου, λεπτά με αδιάκοπες μπουνιές και κλοτσιές), μια σκηνή που τραβάει τόσο πολύ ώστε γίνεται εντελώς παράλογη, ακόμη και κωμική. Ενώ η σκηνή ίσως φαίνεται γελοία, λέει κάτι για τη δυσκολία που έχει ένας συνηθισμένος άνθρωπος να ξυπνήσει από την μακάρια άγνοιά του.



Ο Νάντα νικάει στο ξύλο και αναγκάζει τον Φρανκ να φορέσει τα γυαλιά. Ο Φρανκ βλέπει επιτέλους την αλήθεια. Οι δύο φίλοι αποφασίζουν να βρεθούν σε μια μυστική συνάντηση της υπόγειας οργάνωσης που προσπαθεί να απαλλάξει τη γη από τους εξωγήινους.



Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στον Νάντα και τον Frank δίνονται φακοί επαφής – μια εξέλιξη των γυαλών – για να «βλέπουν».



Κατά τη συνάντηση, ο Frank και ο Nada μαθαίνουν ότι οι άνθρωποι στρατολογούνται από τους εξωγήινους με αντάλλαγμα τον πλούτο και τη δύναμη. Ο ηγέτης της υπόγειας οργάνωσης λέει: «Οι περισσότεροι από εμάς ξεπουλιούνται αμέσως». Κάτι που γίνεται σήμερα σε «μικρούς» και «μεγάλους».



Η συνάντηση δεν κράτησε πολύ, καθώς με την βοήθεια πάλι κάποιου προδότη, ορμά η αστυνομία για να διαλύσει την «τρομοκρατική οργάνωση». Ο Nada και ο Φρανκ καταφέρνουν να ξεφύγουν και βρίσκονται τυχαία πίσω από τις εχθρικές γραμμές, στην υπόγεια βάση των εξωγήινων.



- Πίσω από τις γραμμές του εχθρού -


Ενώ ερευνούν την υπόγεια βάση των εξωγήινων ο Nada και ο Φρανκ πέφτουν σε μια συνεστίαση της ελίτ (θυμίζει δείπνο της Λέσχης Bilderberg!), όπου οι εξωγήινοι ευχαριστούν τους ανθρώπους συνεργάτες τους για την "εταιρική σχέση" τους.



"Οι προβλέψεις μας δείχνουν ότι μέχρι το έτος 2025, όχι μόνο η Αμερική, αλλά ολόκληρος ο πλανήτης θα είναι υπό την προστασία και την κυριαρχία της εξουσίας αυτής της συμμαχίας. Τα κέρδη ήταν σημαντικά, τόσο για τους εαυτούς μας όσο και για σας, την ανθρώπινη ελίτ εξουσίας." Άραγε το 2025 ως έτος ολοκληρωτικής παγκόσμιας υποταγής, είναι τυχαίο; Θα δείξει…



Ο Frank και Νάντα ανακαλύπτουν στη συνέχεια την πηγή της πλύσης εγκεφάλου των σημάτων των εξωγήινων: Ένα τηλεοπτικό στούντιο (‘Cable 54’). Οι εξωγήινοι χρησιμοποιούν το δίκτυο για τη μετάδοση υπνωτικών και υποσυνείδητων μηνυμάτων προς τους ανθρώπους, για να τους κρατούν στο σκοτάδι. Το μήνυμα είναι σαφές εδώ: Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι το αγαπημένο εργαλείο της ελίτ στην διαπαιδαγώγηση των μαζών και στο να κρατάει τους ανθρώπους υποτελείς.



Ο Nada συνειδητοποιεί ότι ο μόνος τρόπος για να σώσει την ανθρωπότητα από τα χέρια των εξωγήινων είναι να πάει στην οροφή του κτιρίου του τηλεοπτικού σταθμού και να ρίξει κάτω την πηγή εκπομπής τους που μοιάζει με ένα δορυφορικό πιάτο. Ο Nada και ο Φρανκ κατευθύνονται προς την στέγη, αλλά το έργο τους δεν είναι εύκολο.



- Η πράκτορας της παραπληροφόρησης -



Ενώ αυτή η κυρία φάνηκε να είναι καλή στην αρχή, προσπάθησε να παραπλανήσει, να εξαπατήσει και να σκοτώσει ακόμη τον Nada. Εκείνη σκοτώνει τον φίλο του Φρανκ πυροβολώντας τον στο κεφάλι.



Ο Nada συναντήθηκε με την Holly Thomspon, που δουλεύει στο κανάλι Cable 54, όταν τον κυνηγούσε η αστυνομία. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με την «τρομοκρατική οργάνωση», η Χόλι διεισδύει στην ομάδα, γίνεται «μέλος» και υποστηρίζει παραπλανητικά ότι το κανάλι «ήταν καθαρό» και δεν ήταν η πηγή του σήματος των εξωγήινων.



- Γκρεμίζοντας τη συνομωσία των εξωγήινων -


Ο Νάντα καταφέρνει να γκρεμίσει τον πομπό των εξωγήινων και σώζει την ανθρωπότητα. Όμως ένας αστυνομικός μέσα σε ένα ελικόπτερο τον πυροβολεί και τον σκοτώνει. Ο Nada καθίσταται έτσι η πεμπτουσία του ήρωα, που θυσίασε τη ζωή του για το καλό της ανθρωπότητας – ένας μάρτυρας της ελευθερίας του ανθρώπου από τους άψυχους επικυρίαρχους.



Λίγο πριν πεθάνει ο Νάντα δείχνει στους εξωγήινους το γνωστό «δάχτυλο».


Αμέσως μετά την καταστροφή του δορυφορικού πιάτου, οι μάζες μπορούν να δουν τον κόσμο όπως είναι: οι άσχημες όψεις των εξωγήινων εκτίθενται στον κόσμο.



- Συμπέρασμα -


Παρόλο που το ‘They Live’ συνήθως περιγράφεται ως «μια ταινία επιστημονικής φαντασίας που επικρίνει την καταναλωτική κουλτούρα», το πεδίο εφαρμογής του μηνύματός της πηγαίνει πραγματικά πολύ πέρα ​​από το συνηθισμένο κλισέ "ο καταναλωτισμός είναι κάτι κακό". Το ‘They Live’ μπορεί πράγματι να ερμηνευθεί ως μια πραγματεία για την ενδελεχή και συστηματική προσπάθεια η ανθρωπότητα να χειραγωγηθεί από την μυστική ελίτ. Στην ταινία, οι κυβερνήτες παρουσιάζονται ως μια εντελώς διαφορετική φυλή που αντιλαμβάνεται τον άνθρωπο ως ένα κατώτερο ον. Το δυνατό μήνυμα της ταινίας είναι ένας από τους λόγους που το ‘They Live’ έγινε κατά κάποιο τρόπο μια κλασσική cult ταινία, παρά το γεγονός ότι φιλτραρίστηκε από τους κριτικούς κινηματογράφου. Καθώς τα χρόνια περνούν, το μήνυμα της ταινίας αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία ... και η ταινία γίνεται ανατριχιαστικά ρεαλιστική.



Πολλοί από εκείνους που αναζητούν την αλήθεια για τον κόσμο συνειδητοποιούν ότι τα ηνία του κόσμου κρατά μια μη-εκλεγμένη ελίτ, μια που ουσιαστικά κρύβεται από τα μάτια του κόσμου. Όπως λέει η διαφημιστική αφίσα της ταινίας : "Μπορείτε να τους δείτε στο δρόμο. Μπορείτε να τους παρακολουθήσετε στην τηλεόραση. Ίσως ακόμη και να ψηφίσετε κάποιον από αυτούς. Νομίζετε ότι είναι άνθρωποι σαν κι εσάς. Είστε λάθος. Εντελώς λάθος (στα αγγλικά: ‘Dead Wrong’)". Δουλεύοντας πίσω από τα παρασκήνια, αυτή η μυστικοπαθής ελίτ εργάζεται συνεχώς για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου συστήματος που θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντά της: μια Νέα Παγκόσμια Τάξη, που θα κυβερνάται από μία παγκόσμια κυβέρνηση. Όπως ο προδότης - συνεργάτης τους στην ταινία λέει για να δικαιολογήσει το ξεπούλημά του: “There ain’t no countries anymore. No more good guys. They’re running the whole show. They own everything. The whole goddamn planet!” - «Δεν υπάρχουν πλέον χώρες. Δεν υπάρχουν πλέον καλοί. Είναι δικό τους όλο το show. Έχουν τα πάντα. Ολόκληρο τον πλανήτη!» 

Πηγή: ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

 Και τώρα... Δείτε ολόκληρη την ταινία με ελληνικού υποτίτλους από το Blog : ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου